Instalacja gazowa pozwala na osiągnięcie dużych oszczędności na paliwie, ale pociąga za sobą dodatkowe wydatki. Paliwo gazowe jest „suche”, dlatego ze względu na oporność mieszanki paliwo-powietrznej wymaga większej energii do zapłonu.
Popularnym mankamentem niektórych silników benzynowych zasilanych gazem LPG są usterki cewek zapłonowych. Częstszych wizyt w serwisie wymaga też olej silnikowy, który musi odbierać część energii cieplnej z silnika. Wymieniaj go nie rzadziej niż co 10 tys. km, nawet jeśli silnik przystosowany jest do cyklu long life. Na rynku znajdziesz dedykowane oleje do aut zasilanych LPG, zawierające większą ilość neutralizatorów i lepiej pracujące w wysokich temperaturach.
Najczęściej polecane silniki do LPG:
Volkswagen 1.6 MPI
Silniki z grupy Volkswagena o oznaczeniu MPI znane są z doskonałej tolerancji instalacji gazowej. Prosta, niewysilona konstrukcja i jednopunktowy wtrysk są w tym przypadku dużym plusem. Oprócz motoru o pojemności 1.6 l, równie dobrze sprawdzą się na gazie silniki 1.0 MPI i 1.4 MPI.
Opel 1.4 Turbo
Silniki General Motors o mocy 120 lub 140 KM również świetnie współpracują z gazem. To zasługa wzmocnionych gniazd zaworowych z domieszką sodu. Turbodoładowane silniki Opla są oferowane z fabryczną instalacją gazową od 2009 roku.
Fiat 1.4 T-Jet
Jednostki z serii T-Jet także można łatwo „zgazować”. Produkowany od 2006 roku motor montowany był m.in. w Fiacie Grande Punto, Fiacie Bravo, Alfie Romeo MiTo. Odmiana MultiAir ma elektrohydrauliczny układ sterowania zaworami i nie nadaje się już tak dobrze jak T-Jet.
Citroen i Peugeot 1.6 VTi
Dobrą współpracę z LPG zapewni konstrukcja z grupy PSA. Szesnasto-zaworowe silniki o pojemności 1.6 i 1.8 l wyposażone są w hydrauliczne popychacze zaworowe i nie wymagają ręcznej regulacji. 120-konny silnik 1.6 VTi montowany był m. in. w Citroenie C3 i C4, Peugocie 207, 208, 308 i 508, a także w należącym do koncernu BMW Mini: Cooper oraz One.