Aby propan-butan mógł być stosowany jako autogaz powinien charakteryzować się :
- liczbą oktanowo-motorową nie niższą niż 89
- zawartością siarki nie większą niż 50mg/kg
- prężnością par – maź 1550 kPa przy 40 stopniach C
Rozporządzenie Ministra Gospodarki w sprawie wymagań jakościowych dla gazu skroplonego określa temperaturę, w której względna prężność par w gazie jest nie mniejsza niż 150 kPa:
- dla okresu zimowego (1.12-31.03) wynosi max -5 stopni C
- dla okresu letniego (1.04-31.11) wynosi max 10 stopni C
Prężność par (lotność mieszaniny) jest z kolei bardzo istotna w obniżonych temperaturach otoczenia. Zachowanie jej na odpowiednim poziomie pozwala na wydostanie się LPG ze zbiornika. Oba składniki mieszaniny są gazami niskowrzącymi – propan wrze przy ciśnieniu atmosferycznym przy -42 stopniach C, dla butanu w tych samych warunkach temperatura wynosi -0,5 C. Z tego powodu w okresie zimowym zawartość propanu w autogazie jest zwiększona i jest to sposób na zwiększenie prężności par gazu (lotności). W okresie letnim zbyt wysoka prężność par może powodować odparowanie gazu już w przewodach, co będzie skutkowało nieprawidłowościami w działaniu silnika. Dlatego latem stosunek mieszanki to około 40% propanu i 60% butanu natomiast zimą 60% propanu i 40% butanu.